Codziennie Produktywnie - logo

// Bezpłatny e-book + zapis do newslettera

JAK ZACZĄĆ I NIE PRZESTAĆ?

Wewnątrz znajdziesz…

15 piekielnie skutecznych rad, które pomogą Ci spełniać marzenia, osiągać cele, budować nawyki i produktywność.

Wszystkie rady zostały ułożone w logiczny ciąg działań wspomagających Cię w drodze do osiągania celów.

Dołącz do prawie 1.000 członków  #drużynyCP, którzy czytają newslettera.

55 najgroźniejszych pożeraczy czasu

Pożeracze czasu czają się wszędzie i tylko czekają, aby wykorzystać chwilę Twojej nieuwagi i zaatakować. Pożreć minutę, dwie, a może kwadrans, lub godzinę. Żerują pojedynczo lub stadami liczącymi od kilku do kilkunastu sztuk. Często trudno jest zidentyfikować źródło utraty cennych godzin i odpowiedzialnego za to pożeracza. Można to jednak zmienić.

Możesz wyeliminować pożeracze czasu, a pomoże Ci w tym poniższy katalog najczęściej występujących i najgroźniejszych pożeraczy czasu. Zostały one pogrupowane w 5 rodzin, w których znajdziesz pożeraczy o podobnym, ale nie takim samym, sposobie działania.

 

BRAK UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA CZASEM:

  1. Brak celów.
  2. Brak planów.
  3. Brak priorytetów.
  4. Brak realizacji planu.
  5. Cele niemożliwe do zrealizowania.
  6. Mylenie działań z wynikami.
  7. Odwlekanie.
  8. Planowanie bez marginesów czasu.
  9. Spontaniczne zmiany planów i priorytetów.
  10. Ustalanie nierealistycznych terminów.
  11. Zbyt duża liczba celów.

 

STYL PRACY:

  1. Bałagan (w domu, w miejscu pracy, w komputerze, w telefonie).
  2. Multitasking.
  3. Nadmiar informacji.
  4. Niedobór informacji.
  5. Niepunktualność.
  6. Niezorganizowanie.
  7. Perfekcjonizm.
  8. Pośpiech.
  9. Pozostawianie niezakończonych zadań.
  10. Załatwianie pilnych spraw na ostatnią chwilę.
  11. Dążenie do zdobycia przed rozpoczęciem działania pełnej wiedzy na temat realizowanego zadania/problemu/celu.

 

SŁABE STRONY:

  1. Alkohol.
  2. Błędy w komunikacji interpersonalnej.
  3. Brak asertywności.
  4. Brak dyscypliny.
  5. Brak odpowiednich narzędzi do realizacji zadań i celów.
  6. Brak odpowiednich zasobów do realizacji zadań i celów.
  7. Brak umiejętności.
  8. Buszowanie w Internecie.
  9. Gry (komputerowe, mobilne, sieciowe).
  10. Hobby (tak hobby może być słabą stroną).
  11. Media społecznościowe.
  12. Obijanie się/lenistwo.
  13. Oglądanie telewizji.
  14. Skąpstwo i chytrość.

 

ZŁA KULTURA PRACY ZESPOŁOWEJ:

  1. Brak delegowania zadań.
  2. Brak informacji zwrotnych.
  3. Brak koordynacji.
  4. Nadmierna biurokracja.
  5. Niejasne polecenia.
  6. Zbyt częste narady.
  7. Zbyt długie narady.
  8. Zbyt skomplikowane procedury.

 

ZAKŁÓCENIA ZEWNĘTRZNE:

  1. Awarie sprzętów.
  2. Dojazdy.
  3. Konflikty.
  4. Niespodziewani goście.
  5. Plotkowanie.
  6. Powiadomienia o nowym e-mailu, statusach itp.
  7. Słuchanie muzyki w trakcie pracy.
  8. Sytuacje kryzysowe.
  9. Załatwianie cudzych spraw.
  10. Zbyt częste rozmowy telefoniczne.
  11. Zbyt długie rozmowy telefoniczne.
  12. Poranne przygotowania do wyjścia.

Tym artykułem otwieram serię, w której będę omawiał każdego z wyżej wymienionych pożeraczy czasu i wskazywał sposoby walki z nimi. Jeżeli na powyższej liście nie znalazłeś jakiegoś pożeracza czasu, to daj znać o tym w komentarzu, a na pewno go umieszczę, a potem opiszę.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Email

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: