Udział w spotkaniach nie musi być utrapieniem i zmorą korporacyjnego życia. Może stanowić element, który pozwoli nam rozwinąć się i zostać zauważonym przez innych. Jest tylko jeden warunek, trzeba do nich odpowiednio podejść.
Chciałbym, żebyś spojrzał na udział w spotkaniu i przygotowanie się do niego w trochę inny sposób niż zazwyczaj jest to proponowane.
Nie znajdziesz tutaj listy z pięciu, czy dziesięciu czynności, które musisz wykonać, aby zostać gwiazdą spotkań. Znajdziesz natomiast podpowiedzi, co warto zrobić przed, w trakcie i po spotkaniu. Myślę, że takie podejście jest praktyczniejsze, ponieważ jest zgodne z kolejnością pojawiania się określonych kamieni milowych związanych ze spotkaniami.
1 – 2 DNI PRZED SPOTKANIEM
Zapoznaj się z agendą spotkania i przygotuj sobie wcześniej do wszystkich lub wybranych punktów spotkania:
- uwagi,
- pomysły,
- pytania.
Dzięki temu będzie Ci łatwiej włączyć się do dyskusji. Będziesz też sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej i przygotowanej. Jeżeli musisz dojechać na spotkanie sprawdź, czy się nie spóźnisz.
W DNIU SPOTKANIA
Przyjdź 10 – 15 minut wcześniej i porozmawiaj z osobami, które już tam są na ogólne tematy takie, jak:
- pogoda,
- aktualności,
- niezobowiązująco porusz ogólne zagadnienia związane z tematem spotkania.
Wcześniejsze przybycie i porozmawianie z innymi uczestnikami spotkania pozwoli Ci rozgrzać się przed spotkaniem i łatwiej będzie Ci potem zabierać głos.
W TRAKCIE SPOTKANIA
- Włącz się do rozmowy na początku spotkania. Będzie Ci później łatwiej zabrać głos.
- Nie pozwalaj, by Cię poganiano, gdy mówisz. Pamiętaj przy tym, by robić to w sposób kulturalny.
- Bądź zainteresowany. Słuchaj z uwagą tego, co jest mówione.
- Rób notatki, jeżeli potrzeba.
- Przyjmij rolę osoby podsumowującej. Nie koniecznie musisz podsumować całe spotkanie, ale wystarczy, że podsumujesz wybrany punkt lub punkty, zwłaszcza, te które dotyczą Twojego obszaru działania. W tym momencie przydadzą się notatki, o których wspominałem wcześniej.
PO SPOTKANIU
Porozmawiaj po spotkaniu z innymi uczestnikami w węższym gronie lub jeden na jeden. Podczas tych rozmów omów zagadnienia ze spotkania, które wzbudziły Twoje wątpliwości.