Codziennie Produktywnie - logo

// Bezpłatny e-book + zapis do newslettera

JAK ZACZĄĆ I NIE PRZESTAĆ?

Wewnątrz znajdziesz…

15 piekielnie skutecznych rad, które pomogą Ci spełniać marzenia, osiągać cele, budować nawyki i zwiększać produktywność.

 

 

Wszystkie rady zostały ułożone w logiczny ciąg działań wspomagających Cię w drodze do osiągania celów.

 

 

Dołącz do prawie 1.000 osób, które regularnie czytają newslettera.

Metoda 4D

Borykasz się z dużą liczbą e-maili, ktoś coś ciągle od Ciebie chce? Jest proste rozwiązanie pomagające poradzić sobie z nadmiarem zadań i wiadomości.

 

METODA 4D

To prosta technika usprawniająca nadawanie priorytetów zadaniom i pozwalająca odsiać to, co istotne od tego, co nieistotne. Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter czterech słów:

  • Delete/Drop – usuń/odpuść,
  • Delegate – deleguj,
  • Defer – odraczaj,
  • Do – zrób.

 

DELETE/DROP – USUŃ/ODPUŚĆ

To pierwszy etap metody 4D, polega on na przejrzeniu skrzynki odbiorczej i usunięciu wszystkich niepotrzebnych wiadomości oraz wiadomości, z którymi nic nie musisz robić. Pierwsza kategoria wiadomości to wszelkiego rodzaju spam, reklamy, oferty, łańcuszki itp. Druga grupa wiadomości to plaga korporacji, gdzie każdy w ramach chronienia swoich czterech liter wysyła e-maile do wszystkich, którzy przyjdą mu do głowy.

Gdy już skasujesz wszystkie niepotrzebne wiadomości, możesz przejść do kroku drugiego.

 

DELEGATE – DELEGUJ

To punkt, który zazwyczaj dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze, a wiec mają możliwość delegowania zadań. Nie oszukujmy się, większości pracowników szeregowych bardzo rzadko zdarza się delegowanie zadań, ale jak już zdarzy się taka okazja, to warto z niej skorzystać.

Jeżeli zadanie, które otrzymałeś, nie jest skierowane do Ciebie lub jest ktoś, kto może to zrobić je tak samo dobrze jak Ty, lub prawie tak dobrze jak Ty to przekaż je dalej.

 

DEFER – ODRACZAJ

Nie wiem, jakie Ty masz doświadczenie, ale z mojego doświadczenia większość zadań nie wymaga natychmiastowej reakcji i natychmiastowego wykonania. I zamiast od razu rzucać się na nie lepiej odłożyć ich wykonanie na później. W tej grupie są zadania, które często pozostawione same sobie, dezaktualizuje się bez szkody dla kogokolwiek lub są robione przez kogoś innego.

 

DO – ZROBIĆ

To zadania, które należą do zakresu Twoich obowiązków i musisz je zrealizować sam. Te zadania umieść na liście zadań do zrobienia i ustal termin ich wykonania.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Email

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

5 powodów dlaczego planuję

Mam masę marzeń, celów i działań, które chcę podjąć. I trudno by było je zrealizować, gdybym nie planował. Zresztą jest takie powiedzenie, że cel bez

Znajdź sobie hobby!

Czy masz hobby? Ale nie mam tu na myśli oglądania seriali, telewizji, grania na komputerze, czy buszowania godzinami po Internecie i mediach społecznościowych. To wszystko