Zastanawiasz się jak zacząć spełniać marzenia?

Oto ponad 150 stronicowy poradnik, który pomoże Ci wystartować i wytrwać w realizacji marzeń.

Porządkowanie – część 10: Salon

Pokój dzienny to zazwyczaj jedna z najtrudniejszych do uporządkowania przestrzeni, ponieważ jest używany przez wszystkich domowników.

Do tego każdy członek rodziny ma swoje zdanie na temat tego, co powinno, a co nie powinno znajdować się w salonie, gdzie co powinno stać i jak powinien wyglądać salon. Dlatego tak ważna jest współpraca wszystkich domowników w utrzymaniu porządku. Zresztą powinni oni być zaangażowani w porządkowanie wszystkich pomieszczeń 🙂

 

KROKI PORZĄDKOWANIA

KROK 1. SPRAWDŹ CO MASZ

Opróżnij wszystkie szafy, szafki, półki i blaty ze znajdujących się tam przedmiotów. Następnie posegreguj je na różne grupy i dokonaj ich przeglądu. Przy tej okazji zwróć szczególną uwagę na to by:

  • usunąć zbędne dokumenty. Jeśli lubisz płacić rachunki przed telewizorem lub odrabiać lekcje w salonie, to istnieje duża szansa, że ​​w Twoim salonie znajduje się masa papierów, dokumentów, książek i zeszytów. Gdy się nimi zajmujesz to nie problem, gorzej, gdy przestaną być potrzebne, a Ty, zamiast je odnieść we właściwe miejsce, zostawiasz w salonie,
  • jeżeli masz kolekcję płyt DVD, czy kaset VHS, a ich nie oglądasz, to jest to okazja do pozbycia się ich. Można je sprzedać lub oddać komuś za darmo,
  • przenieść zabawki dzieci do ich pokoju. Jeżeli masz dzieci i lubią się one bawić w salonie, to na koniec dnia powinny po sobie posprzątać, tak aby wygląd pokoju wrócił do normy,
  • przyjrzeć się uważnie bibelotom, figurkom i innym dekoracjom, które zajmują przestrzeń. Może nie wszystko jest Ci potrzebne i może nie wszystko nadal zdobi Twój salon.

 

KROK 2. ZDECYDUJ CO DALEJ

Wykorzystaj do tego metodę „czterech pudełek”. Pisałem już o niej przy okazji omawiania nawyków i strategii. Aby rozpocząć porządkowanie, znajdź cztery pudełka lub zrób miejsce na podłodze na cztery stosiki. Oznacz pudełka w następujący sposób:

  • Zatrzymać – w tym pudełku umieść wszystko, co chcesz zachować,
  • Nie wiem – w tym pudełku umieść wszystkie przedmioty, co do których nie możesz się zdecydować, czy je wyrzucić, czy je zachować,
  • Wyrzucić – w tym pudełku umieść wszystko, co chcesz wyrzucić,
  • Do rozdania – w tym pudełku umieść wszystko, co chcesz podarować innym.

Po przygotowaniu pudełek wyrzuć wszystko, co znalazło się w pudełku „wyrzucić”. Gdy to zrobisz, przejdź do pudełka, w którym znalazły się przedmioty o niepewnym statusie. Przejrzyj je jeszcze raz i zdecyduj, do którego z trzech pozostałych pudełek powinny trafić. Wybór powinien być o wiele łatwiejszy niż na początku.

 

KROK 3. POSPRZĄTAJ

Przed ułożeniem wszystkiego na miejsce posprzątaj wszystkie powierzchnie, w tym szafy, komody, fotele, krzesła, sofy i blaty.

 

KROK 4. ZORGANIZUJ

 Teraz czas przejść do pudełka „zatrzymać”. Wszystkie rzeczy, które się w nim znalazły rozmieść w odpowiednich dla nich miejscach.

 

KROK 5. ROZDAJ

Na koniec możesz sprzedać lub rozdać rzeczy z pudełka „Do rozdania”.

 

TUTAJ ZNAJDZIESZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY Z TEJ SERII.

 

Jeżeli chcesz uporządkować swoje otoczenie, to mogą Ci się również przydać te artykuły:

W.O.D.A. oczyści Twoje otoczenie

4 proste kroki, aby bezproblemowo radzić sobie z korespondencją

Jak radzić sobie z nadmiarem e-maili?

Desktop Zero, czyli nie tylko pusty pulpit

Inbox Zero, czyli porządek w skrzynce pocztowej

Facebook
LinkedIn
Twitter
Email

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

55 pomysłów na ostatnie dni roku

Do końca roku nie pozostało już dużo czasu. No dobra dwa miesiące z małym haczykiem, to jednak nadal trochę czasu. Więc nadal można zrobić coś

// Bezpłatny e-book + zapis do newslettera

„JAK ZACZĄĆ I NIE PRZESTAĆ?”

Dołącz do mojego newslettera, a otrzymasz bezpłatnego ebooka: Jak zacząć i nie przestać?

Znajdziesz w nim 15 piekielnie skutecznych rad, które pomogą Ci spełniać marzenia, osiągać cele, budować nawyki i zwiększać produktywność.

Wszystkie rady zostały ułożone w logiczny ciąg działań wspomagających Cię w drodze do osiągania celów.