Codziennie Produktywnie - logo

// Bezpłatny e-book + zapis do newslettera

JAK ZACZĄĆ I NIE PRZESTAĆ?

Wewnątrz znajdziesz…

15 piekielnie skutecznych rad, które pomogą Ci spełniać marzenia, osiągać cele, budować nawyki i produktywność.

Wszystkie rady zostały ułożone w logiczny ciąg działań wspomagających Cię w drodze do osiągania celów.

Dołącz do prawie 1.000 członków  #drużynyCP, którzy czytają newslettera.

Porządkowanie – część 7: Szafa ubraniowa

W większości sypialni najcenniejszym meblem poza łóżkiem jest wielka szafa ubraniowa.

Co prawda o porządkowaniu sypialni już napisałem, ale temat porządkowania szafy ubraniowej specjalnie zostawiłem na oddzielny artykuł. Zrobiłem tak z jednego prostego powodu, większość ludzi zakłada, że ​​jeśli ich ubrania są w szafie zamiast na podłodze, to oznacza to porządek. W pewnym sensie tak. Jednak wiele osób trzyma w swoich szafach ubrania, których nie potrzebuje i od dawna nie nosi. Zajmują one niepotrzebnie miejsce i przyczyniają się do powstania bałaganu.

 

KROKI PORZĄDKOWANIA

KROK 1. SPRAWDŹ CO MASZ

Opróżnij wszystkie półki i szuflady ze znajdujących się tam rzeczy. Następnie posegreguj je na różne rodzaje ubrań:

  • bieliznę,
  • spodnie,
  • swetry,
  • bluzy,
  • t-shirty,
  • stroje sportowe,
  • garnitury,
  • spódnice,
  • sukienki,
  • bluzki,
  • koszule,

Dodatkowo ten podział możesz uzupełnić o posegregowanie ubrań na grupy według osób, które z nich korzystają.

 

KROK 2. ZDECYDUJ CO DALEJ

Wykorzystaj do tego metodę „czterech pudełek”. Pisałem już o niej przy okazji omawiania nawyków i strategii. Aby rozpocząć porządkowanie, znajdź cztery pudełka lub zrób miejsce na podłodze na cztery stosiki. Oznacz pudełka w następujący sposób:

  • Zatrzymać – w tym pudełku umieść wszystko, co chcesz zachować,
  • Nie wiem – w tym pudełku umieść wszystkie przedmioty, co do których nie możesz się zdecydować, czy je wyrzucić, czy je zachować,
  • Wyrzucić – w tym pudełku umieść wszystko, co chcesz wyrzucić,
  • Do rozdania – w tym pudełku umieść wszystko, co chcesz podarować innym.

W umieszczeniu każdego ubrania w odpowiednim pudełku pomoże Ci zadanie sobie kilku pytań pomocniczych:

  • Czy to noszę?
  • Czy to kocham?
  • Czy to na mnie pasuje?
  • Czy to jest wygodne?
  • Czy to jeszcze dobrze wygląda? – nie jest brudne, sprane, czy podarte.

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi „nie”, to ten element garderoby możesz odłożyć do jednego z dwóch pudełek: wyrzucić lub do rozdania. Oczywiście w zależności od stanu w jakim znajduje się dana odzież.

Po przygotowaniu pudełek wyrzuć wszystko, co znalazło się w pudełku „wyrzucić”. Gdy to zrobisz, przejdź do pudełka, w którym znalazły się przedmioty o niepewnym statusie. Przejrzyj je jeszcze raz i zdecyduj, do którego z trzech pozostałych pudełek powinny trafić. Wybór powinien być o wiele łatwiejszy niż na początku.

 

KROK 3. POSPRZĄTAJ

Przed ułożeniem ubrań na miejsce, posprzątaj wszystkie półki i szuflady.

 

KROK 4. ZORGANIZUJ

 Teraz czas przejść do pudełka „zatrzymać”. Wszystkie rzeczy, które się w nim znalazły rozmieść w odpowiednich dla nich miejscach.

 

KROK 5. ROZDAJ

Na koniec możesz sprzedać lub rozdać rzeczy z pudełka „Do rozdania”.

 

SPRYTNE ROZWIĄZANIA

Większość szaf ma dużo niewykorzystanego miejsca, którą można efektywnie wykorzystać, na przykład:

  • używając organizerów modułowych, aby wypełnić niewykorzystaną przestrzeń lub umieścić w nich małe elementy odzieży, na przykład skarpetki, majtki itp.,
  • jeżeli masz wysoką szafę i nie sięgasz na najwyższe półki, możesz trzymać w niej małą drabinę,
  • kiedy skończysz sprzątanie, utrzymuj swoją szafę w czystości, a aby jej znowu nie zagracić, za każdym razem gdy kupisz nowe ubranie, wyrzuć jedno lub dwa stare.

 

TUTAJ ZNAJDZIESZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY Z TEJ SERII.

 

Jeżeli chcesz uporządkować swoje otoczenie, to mogą Ci się również przydać te artykuły:

W.O.D.A. oczyści Twoje otoczenie

4 proste kroki, aby bezproblemowo radzić sobie z korespondencją

Jak radzić sobie z nadmiarem e-maili?

Desktop Zero, czyli nie tylko pusty pulpit

Inbox Zero, czyli porządek w skrzynce pocztowej

Facebook
LinkedIn
Twitter
Email

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: