Codziennie Produktywnie - logo

// Bezpłatny e-book + zapis do newslettera

JAK ZACZĄĆ I NIE PRZESTAĆ?

Wewnątrz znajdziesz…

15 piekielnie skutecznych rad, które pomogą Ci spełniać marzenia, osiągać cele, budować nawyki i produktywność.

Wszystkie rady zostały ułożone w logiczny ciąg działań wspomagających Cię w drodze do osiągania celów.

Dołącz do prawie 1.000 członków  #drużynyCP, którzy czytają newslettera.

Pożeracz czasu numer 2 – Brak planów

Gatunek z rodziny „Braku umiejętności zarządzania czasem”. Dba o to by cele, które chcesz osiągnąć, napotkały na wszystkie możliwe przeszkody, a Ty sam byś trafił na manowce i nie robił żadnych postępów.

Czy zdarzyło Ci się wyruszyć w podróż bez mapy? Jeżeli tak, to pewnie nadal potrafisz sobie przypomnieć, jakie uczucia towarzyszyły Ci podczas próby dotarcia do celu. Mogła to być niepewność, wątpliwości, czy poczucie zagubienia. Dodatkowo traciłeś mnóstwo czasu i energii na dotarcie do celu. Tak samo ma się sprawa z innymi celami.

Z powodu działania tego pasożyta, rok rocznie tracone są miliardy godzin na błądzeniu w poszukiwaniu właściwej drogi oraz miliardy dolarów wyrzucane są w błoto z powodu pojęcia niewłaściwych działań.

Osoby dotknięte tym pasożytem twierdzą zazwyczaj, że nie mają czasu na przygotowywanie planów, ponieważ najważniejsze jest działanie. I mają częściowo rację. Działanie jest ważne, ale bez planu cała para może pójść w gwizdek.

 

JAK ROZPOZNAĆ DZIAŁANIE POŻERACZA CZASU NUMER 2?

Wystarczy, że zapytasz osobę podejrzaną o infekcję, jak zamierza osiągnąć swój cel. Osoba taka może udzielić Ci jednej z poniższych odpowiedzi:

  • jeszcze o tym nie myślałem,
  • liczy się działanie,
  • tak mniej więcej to wiem,
  • nie mam czasu na planowanie.

 

JAK POZBYĆ SIĘ TEGO POŻERACZA CZASU?

Zacznij od znalezienia odpowiedzi na cztery pytania:

  • czego potrzebuję, by osiągnąć cel?
  • jakich umiejętności i wiedzy potrzebuję, by osiągnąć cel?
  • jak osiągnę cel?
  • ile czasu potrzebuję, by osiągnąć cel?

W kolejnym kroku rozpisz plan realizacji celu. Przy sporządzaniu planu kieruj się zasadą od ogółu do szczegółu. Na początku wypisz najważniejsze punkty planu. Następnie dodaj do nich trochę więcej szczegółów. Rozpisz je na kolejne podpunkty. Później, gdy zaczniesz realizować poszczególne punkty, rozpisuj je na jeszcze bardziej szczegółowe elementy.

Dopiero gdy będziesz miał w miarę szczegółowy plan, możesz przystąpić do działania. Pamiętaj przy tym, że nie musi to być najdokładniejszy i perfekcyjny plan. Abyś nie popadł w inną chorobę – perfekcjonizm, o którym też napiszę.

Listę pozostałych pożeraczy czasu znajdziesz w artykule 55 najgroźniejszych pożeraczy czasu.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Email

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: