Codziennie Produktywnie - logo

// Bezpłatny e-book + zapis do newslettera

JAK ZACZĄĆ I NIE PRZESTAĆ?

Wewnątrz znajdziesz…

15 piekielnie skutecznych rad, które pomogą Ci spełniać marzenia, osiągać cele, budować nawyki i produktywność.

Wszystkie rady zostały ułożone w logiczny ciąg działań wspomagających Cię w drodze do osiągania celów.

Dołącz do prawie 1.000 członków  #drużynyCP, którzy czytają newslettera.

Szybkość zaufania

Stephen M. R. Covey to syn Stephena R. Coveya autora 7 nawyków skutecznego działania, ale również ten 7 letni chłopak, z którym S. R. Covey umówił się na dbanie o trawnik. Dla tych, którzy czytali 7 nawyków… to nie lada gratka zwłaszcza, że możemy poznać tą kwestię z punktu widzenia wtedy 7 letniego Stephena.

Ale powracając do kwalifikacji Stephena M. R. Coveya. Jest on współzałożycielem i dyrektorem generalnym CoveyLink Worldwide. Był generalnym dyrektorem Covey Leadership Center i to za jego kadencji CLC stało się jedną z największych na świecie firmą doradczych z zakresu przywództwa (działa w ponad 40 krajach). Covey jest również mówcą poruszającym tematykę zaufania, przywództwa i etyki. Swoje wykłady wygłasza na całym świecie.

O Rebbecce R. Merrill już trudniej znaleźć bardziej szczegółowe informacje. Z krótkiej notatki pochodzącej ze strony www.simonandschuster.com wynika, że pełniła funkcje przywódcze w organizacjach społecznych, edukacyjnych i kobiecych. Jest współautorką Najpierw rzeczy najważniejsze, którą napisała wspólnie ze Stephenem R. Coveyem oraz swoim mężem A. Roger Merrillem.

 

CO ZNAJDZIEMY W PUBLIKACJI:

Jak sam tytuł wskazuje jest to książka poświęcona zaufaniu. Autorzy prezentują w niej koncepcję budowania zaufania w relacjach z innymi ludźmi, w relacjach wewnątrz organizacji, w relacjach z rynkiem i w relacjach z samym sobą.

Szybkość zaufania składa się z 11 rozdziałów, przy czym najważniejsze idee zostały zawarte w trzech rozdziałach, których tytuły określają kolejne kręgi zaufania: Pierwsza Fala – Zaufanie do siebie, Druga Fala – Zaufanie w relacjach, Trzecia, Czwarta i Piąta Fala – Zaufanie partnerów.

W pierwszej fali autorzy przedstawiają cztery podstawy wiarygodności: prawość intencje, umiejętności i rezultaty. W drugiej fali przedstawiają 13 zachowań, które wzmacniają wiarygodność i budują zaufanie w relacjach. Fala trzecia dotyczy zaufania w organizacjach, fala czwarta porusza problematykę zaufania na rynku, a fala piąta zaufania społecznego.

Tak naprawdę najważniejsza jest koncepcja czterech podstaw wiarygodności i łączących się z nimi 13 zachowań wzmacniających wiarygodność i budujących zaufanie w relacjach z innymi. Zaproponowana przez autorów idea jest moim zdaniem spójna i bardzo prawdziwa – dotyka źródeł zagadnienia budowania zaufania i wiarygodności w relacjach z innymi.

Warto również wnikliwie zapoznać się z kwestią podatku i dywidendy od zaufania, które umożliwiają ocenę przedsiębiorstwa pod kątem wysokości podatku lub ewentualnej dywidendy od zaufania i jej wpływu na uzyskiwane przez nie wyniki.

 

CEL PUBLIKACJI / PRZYŚWIECAJĄCA JEJ IDEA:

Książce przyświeca jedna prosta idea: zaufanie jest wszystkim. Jak autorzy wskazują, że zaufanie oddziałuje na nas 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku (lub 366 jeżeli akurat jest rok przestępny 🙂 )

Szybkość zaufania ma za zadanie pomóc czytelnikowi zrozumieć podstawy budowania wiarygodności i zaufania, a następnie pomóc mu wdrożyć zawarte w niej idee w życie.

 

ADRES PUBLIKACJI:

Wbrew tytułowi książkę, nie jest to tylko książka dla biznesmenów, a powinien przeczytać ją każdy.

 

DLACZEGO WARTO PRZECZYTAĆ:

Po pierwsze, dlatego że zaufanie to jedna z najważniejszych rzeczy w relacjach z innymi. Jeżeli nie ma zaufania, to nie tylko nie można zbudować wartościowych relacji z innymi, ale również ponosi się dodatkowe koszty związane z zabezpieczeniem się na wypadek oszustwa, zwłaszcza dotyczy to biznesu, gdzie podatek od braku zaufania może osiągnąć poziom 80% zysku (tzn. zysk, który osiąga obecnie firma przy braku zaufania stanowi jedynie 20% możliwego do osiągnięcia przez nią zysku).

Spotkałem się z opiniami, że książka ta jest tylko dla osób mało rozgarniętych, ponieważ każdy inny człowiek rozumie znaczenie zaufania i nie potrzebuje o tym czytać, zwłaszcza książki, która liczy mniej więcej 300 stron. Jednak wbrew pozorom, nawet gdy mamy świadomość znaczenia zaufania to bardzo często nie potrafimy w pełni świadomie go budować, nie mamy wiedzy dotyczącej podstaw zaufania, sposobów postępowania wzmacniających zaufanie i zwiększających naszą wiarygodność. Dodatkowym atutem książki jest naprawdę prosty sposób wyjaśniania mechanizmu i podstaw budowania zaufania.

Żeby nie było tak słodko, czasami mam wrażenie, że autorzy „leją wodę” i niektóre kwestie mogliby ująć w bardziej zwięzły sposób.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Email

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: