Codziennie Produktywnie - logo

// Bezpłatny e-book + zapis do newslettera

JAK ZACZĄĆ I NIE PRZESTAĆ?

Wewnątrz znajdziesz…

15 piekielnie skutecznych rad, które pomogą Ci spełniać marzenia, osiągać cele, budować nawyki i zwiększać produktywność.

Wszystkie rady zostały ułożone w logiczny ciąg działań wspomagających Cię w drodze do osiągania celów.

Dołącz do prawie 1.000 osób, które regularnie czytają newslettera.

Zarządzanie czasem nie polega na robieniu więcej

Ile razy słyszałem, jak ktoś mówił: Zarządzanie czasem? Nie potrzebuję i tak nie jestem w stanie wyrobić się z tym, co mam już zaplanowane. Po co miałbym robić jeszcze więcej?

 

BŁĄD PIERWSZY – NIE ZNAJOMOŚĆ DEFINICJI ZARZĄDZANIA CZASEM

Najpowszechniejszym błędem myślowym dotyczącym zarządzania czasem jest myślenie, że polega ono na:

  • robieniu więcej,
  • upychaniu coraz większej ilości zadań w kalendarzu,
  • szalonej pracy w pośpiechu i bez odpoczynku.

Wyjaśnijmy sobie to raz na zawsze, zarządzanie czasem nie polega na robieniu więcej. Wpychanie większej ilości zadań na listę do zrobienia nie uczyni z Ciebie bardziej produktywnej osoby. Wręcz przeciwnie. Zarządzanie czasem polega na osiąganiu lepszych rezultatów przy robieniu mniejszej ilości zadań.

 

BŁĄD DRUGI – PUŁAPKA BYCIA ZAJĘTYM

Zbyt często ludzie mylą produktywność z byciem zajętym. Robienie więcej nie czyni z ciebie osoby bardziej efektywnej, tylko osobę bardziej zajętą. A to jest zdecydowana różnica. Ponieważ bycie zajętym wcale nie oznacza, że osiągasz lepsze rezultaty i robisz więcej. Często bycie zajęty sprowadza się do zaczynania kolejnych spraw i ich nie kończenia, ponieważ na horyzoncie pojawiają się nowe zadania, którymi trzeba się zająć. Prowadzi to bardzo często do jeszcze jednego nawyku wypaczającego ideę zarządzania czasem. Do multitaskingu, czyli robienia wielu rzeczy jednocześnie ze szkodą dla jakości każdej z nich.

 

ZATEM, CZYM JEST ZARZĄDZANIE CZASEM I PO CO NIM ZARZĄDZAĆ?

Zarządzanie czasem to systematyczne planowanie i wykonywanie zadań zbliżające nas do osiągnięcia zamierzonych celów. Czyli wiem, co chcę osiągnąć, planuję jak to osiągnę i wykonuję zadania, które mnie do tych celów zbliżają.

Definicję zarządzania czasem mamy za sobą. Pozostaje druga część pytania: po co  zarządzać czasem? Oprócz ułatwienia osiągania celów zarządzanie czasem jest po to:

  • aby Twoje życie było prostsze,
  • abyś był mniej zajęty,
  • abyś wykonywał zadania z większą łatwością,
  • abyś miał więcej czasu,
  • abyś robił najpierw rzeczy najważniejsze, a potem całą resztę,
  • w końcu po to, abyś kończył więcej zadań niż zaczynasz.

Mam na koniec dwa pytania: Czy uważasz, że robisz więcej niż powinieneś? Czy zdarza Ci się częściej być bardziej zajętym, niż produktywnym? Podziel się swoimi uwagami na ten temat w komentarzu.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Email

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

Rozwój osobisty jako gra rpg

Jestem wielkim fanem gier fabularnych. Grałem w Warhammera, Zew Cthulhu, Dzikie Pola, Cyberpunka 2020, Falouta 1 i 2, Baldur’s Gate, Wiedźmina i masę innych gier